Audyt SEO – co sprawdza i kiedy warto go zrobić

Zarządzanie stroną internetową, to nie tylko przygotowywanie treści ale także podjęcie szeregu działań marketingowych. Skuteczność i adekwatność tych działań można nie tylko ocenić, ale i modyfikować zależności od wyników, możliwości oraz potrzeb. Audyt strony internetowej to działania mające na celu określenie dlaczego strona znajduje się na tej, a nie innej pozycji w wyszukiwarkach. Badane są między innymi elementy struktury strony, takie jak poprawność zapisu kodu HTML, użycia stylów CSS, funkcjonowania JavaScript. Sprawdzona jest także jakość plików tekstowych na stronie, a w razie potrzeby ich optymalizacja. W przypadku przedsiębiorców kierujących ofertę na określonym terenie sprawdza się dostosowanie oferty do klienta lokalnego. Ponadto działania konkurencji są tak że sprawdzane. Po wdrożeniu zmian można przeprowadzić tzw. Audyt powdrożeniowy, który ma na celu zbadanie adekwatności i efektów wprowadzenia zmian. Wynik audytu pozwala także na jasne określenie kolejnych kroków, które będą skuteczne działaniem w promowaniu strony internetowej.

Kiedy zaleca się zrobić audyt SEO?

Audyt strony internetowej powinien być standardowym działaniem, aby utrzymywać i poprawiać wyniki. Konieczny jest wtedy gdy wyniki sprzedaży nie są zadowalające, a informacje o ofercie nie trafiają do potencjalnych klientów. Również warto rozpocząć audyt, gdy działania pozycjonowania nie przynoszą oczekiwanych efektów i gdy strona po wpisaniu fraz kluczowych w wyszukiwarkę google, nie wyświetla się wcale, lub wyświetla na kolejnych stronach wyników wyszukiwania. Jeżeli są planowane przyszłe działania marketingowe.

Give a Comment