Dlaczego warto płacić kartą przez Internet?

Płacąc za zakupy w sklepach internetowych bardzo często korzystamy z opcji szybkich płatności online. Mniej popularne jest używanie kart płatniczych. Tymczasem jest to niezwykle łatwe, szybkie i wygodne rozwiązanie. Przedstawiamy kilka najważniejszych zalet płatności kartą w sieci.

Szybko, łatwo i wygodnie
Trudno o łatwiejszy i szybszy sposób regulowania należności w sklepie online, niż płatność kartą. Co prawda procedura nie jest tak prosta, jak płacenie kartą w sklepie stacjonarnym czy punkcie usługowym, jednak na pewno znacznie wygodniejsza, niż tradycyjne przelewy. Tego rodzaju transakcje są również bardzo szybkie. Płatność kartą pod względem szybkości nie ustępuje w niczym automatycznym transferom pay-by-link. Jeżeli zależy nam na szybkim rozpoczęciu realizacji zamówienia, skorzystajmy z tej opcji. Możemy być pewni, że szybciej otrzymamy zamówione produkty.

Realizacja transakcji zagranicznych
Karta jest nieoceniona przy dokonywaniu transakcji zagranicznych. Na pewno warto zrezygnować z tradycyjnych przelewów zagranicznych na rzecz płatności kartą. Przelewy takie są z reguły bardzo drogie. Cała transakcja przebiega wolno i nie mamy właściwie żadnych szans na szybką realizację zamówienia.

Nie w każdej sytuacji mamy możliwość skorzystania z usług międzynarodowego operatora szybkich płatności np. PayU. Karta przychodzi nam wówczas z pomocą. Organizacje kartowe, jak Visa czy MasterCard znane są w każdym zakątku świata. Jeżeli zatem pragniemy robić szybkie zakupy w zagranicznych sklepach internetowych, bez obaw o bezpieczeństwo transakcji, warto zainteresować się opcją płatności kartą.

Słów kilka o usłudze chargeback
Chargeback to dodatkowa korzyść płynąca z płatności kartą w sieci. Usługa jest przypisana wyłącznie kartom płatniczym i polega na tzw. obciążeniu zwrotnym. Jeżeli towar kupiony przez klienta nie spełnia jego oczekiwań np. ma pewne wady, różni się od towaru opisywanego w sklepie albo klient w ogóle go nie otrzymał, może on zażądać zwrotu środków z konta sprzedawcy. Procedurą chargeback objęte są wszelkie transakcje dokonywane kartami Visa oraz MasterCard. Dotyczy to zarówno transakcji sklepach stacjonarnych, zamówień telefonicznych, zakupów w sklepach online, jak i wypłaty środków z bankomatów. Usługa ta jest całkowicie darmowa. Wystarczy, że klient złoży stosowną reklamację, a bank musi przeprowadzić dochodzenie, czy jest ona zasadna. Jeżeli tak, bank przesyła reklamację do centrum rozliczeniowego, które następnie kontaktuje się ze sprzedawcą automatycznie przesyłając określoną sumę z jego konta na konto klienta.

Autor

Ambroży fusion

opis autora