Sprzedaż z IVR

IVR, czyli Interactive Voice Response to prosty w założeniach system, który pozwala na automatyczną obsługę głosową klientów przez telefon. Przeciętnemu użytkownikowi kojarzy się on z telefonami do operatora, a usługodawca użyje go by sprawniej obsługiwać swoich klientów, z oszczędnością czasu dla swoich konsultantów. 
Okazuje się jednak, że IVR może mieć ciekawsze zastosowanie, jeśli potraktować go, jako swego rodzaju automatyczny panel obsługi, w którym wyświetlane instrukcje zastępuje nagrany głos lektora. 

Z botem bezpieczniej
Podawanie danych przez telefon nie jest zwykle dobrym pomysłem. Pokłosiem wielu oszustw internetowych i telefonicznych jest, słusznie, coraz mniejsza ufność i świadomość zagrożeń klientów. Ponadto głośna rozmowa o kodach cyfrowych może zostać zwyczajnie usłyszana przez postronną osobę. W końcu telefon z call center ma to do siebie, że rzadko zdarza się mieć miejsce w bezpiecznym zaciszu mieszkania, tak byśmy w spokoju mogli odmówić kolejnym ubezpieczeniom na życie, czy pakietom usług.
Zdarza się jednak tak, że klient dostaje właśnie to o czym myślał. Właśnie miał przyjrzeć się nowym komórkom, czy rozszerzonej składce ubezpieczeniowej, gdy dzwoni do niego ktoś z taką właśnie ofertą. Byłoby idealnie, gdyby mógł od razu rozliczyć się ze sprzedawcą, prawda?

Dlaczego telefonem?
Z punktu widzenia sprzedawcy związanie się z pośrednikiem obsługującym płatności IVR jest rzeczywiście bardzo korzystne z kilku powodów. Pierwszym z nich jest wspomniana wcześniej możliwość zaoferowania klientowi dokonania opłaty przez telefon, jeśli tylko ma ze sobą kartę. Chyba każdy, kto korzysta z Internetu zna słynną reakcję „shut up and take my money!”. Jakże innowacyjnym, jest móc spełnić takie życzenie klienta!
Dla obsługiwanej osoby może to być również wygodne, tak przy ofertach telefonicznych, jak w życiu codziennym. Po pierwsze, kupujący jest obsługiwany w pełni bezpiecznie. Weryfikacji kwoty i celu dokonuje sprzedawca, natomiast kluczowe dane zbiera już sam system. Jest to podobne do wybierania opcji w różnego rodzaju Biurach Obsługi Klienta. Po drugie jest to opcja, która nie wymaga dostępu do Internetu. Chociaż w obecnych czasach, mieć dostęp do sieci internetowej w telefonie, to raczej standard, należy pamiętać, że nie jest to zawsze oczywiste. Nie każdy posiada smartfon, nie zawsze mamy połączenie z Internetem w niektórych miejscach (zwłaszcza za granicą). Ponadto ulga klienta, który ze smutkiem oznajmia, że przez jakiś czas nie może nic z płatnością zrobić, gdy dowie się, że jeśli ma kartę to da się to zrobić przez telefon będzie bezcenna. 

Do kogo po IVR?
Pośrednictwo płatności to usługa, którą zajmuje się coraz więcej firm. Dzieje się tak, gdyż rzeczywiście znacznie łatwiej jest powierzyć obsługę swoich klientów profesjonalistom i skupić się na jakości świadczonych usług czy produktów. 
Na polskim rynku na uwagę zasługuje głównie Dotpay. Firma oferuje bardzo szeroki wachlarz metod i usług ułatwiających płatności (łącznie z prostym systemem przesunięcia płatności, a także rat). Dzięki temu wszystkie wygodne opcje można mieć u jednego pośrednika w zbiorczym pakiecie opcji. Jest to ważne w dobie wielu różnych preferencji. Ponadto Dotpay jest otwarty na wszelkie pomysły i sugestie rozszerzonej współpracy ze swoimi klientami, co czyni z nich bardzo innowacyjnego usługodawcę w tej branży.

 

Autor

Ambroży fusion

opis autora