Co to jest Omnichannel w polskim e-commerce?

Prężnie rozwijający się rynek e-commerce sprawia, że sprzedawcy internetowi muszą sięgać po coraz bardziej konkurencyjne i nowatorskie rozwiązania, by móc przekonać do siebie wymagających klientów. Wraz z rozwojem handlu w Internecie konsumenci coraz częściej korzystają z oferowanych im możliwości, pozwalających na dokonanie korzystnych zakupów w bardziej dogodny dla nich sposób. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący tego czym jest omnichannel w polskim e-commerce. Przeczytaj go koniecznie!

Rozwiązania mobilne: strona responsywna najpopularniejsza

Zacznijmy od tego, że codziennie ilość polskich konsumentów, którzy kupują w sklepach internetowych korzystając z urządzeń mobilnych, wciąż wzrasta. Według danych agencji We Are Social, na początku 2016 roku odsetek polskich klientów aktywnie kupujących w sieci na smartfonach lub tabletach wynosił 20% – tyle samo, co w bardziej pod tym względem rozwiniętych Niemczech. Dla sklepów internetowych jest to potencjał do wykorzystania, co odzwierciedlają wyniki badań idealo. Ponadto z analizy 100 najpopularniejszych sprzedawców współpracujących z idealo w Polsce wynika, że 66% z nich oferuje swoim klientom możliwość zakupów na urządzeniach przenośnych – w postaci strony mobilnej, aplikacji lub strony responsywnej. Zdecydowanie jest to wynik mogący świadczyć o tym, że e-commerce jest pod tym względem jedną z najbardziej rozwiniętych branży

Sklep stacjonarny i internetowy w jednym

Jednoczesne posiadanie sklepu stacjonarnego i internetowego może być bardzo dochodowym rozwiązaniem dla sprzedawców, lecz z drugiej strony może też oznaczać wygodę dla konsumentów. Otóż, dzięki takiemu połączeniu klienci sklepu mogą sami zdecydować, z jakich kanałów będą oni korzystać przy poszczególnych etapach zakupu. Przykładowo - konsumenci mogą zamówić produkt przez Internet i odebrać go w sklepie, gdzie w wielu przypadkach mogą również za niego zapłacić. Dotyczy to także zwrotów, gdyż według badań i-systems, aż 96% klientów chciałoby mieć możliwość zwrotu produktu zamówionego w sklepie internetowym w jego stacjonarnej filii. Dodatkowo taki sam odsetek konsumentów wyraża chęć sprawdzenia w Internecie dostępności produktów w sklepie stacjonarnym, zaś 90% z nich chciałoby mieć możliwość zarezerwowania online produktów, które następnie zostałyby odebrane przez nich osobiście. Takie rozwiązania mają wiele zalet – zarówno dla klientów, jak i sklepów rezygnacja z doręczenia zamówienia lub zwrotu przez kuriera jest łatwiejsza i tańsza.

Autor

Ambroży fusion

opis autora